WizzAir reclamată de România. Nemulțumirile care pot înfunda compania de zbor ungurească
Ministerul Transporturilor din România a luat măsuri ferme împotriva companiei aeriene Wizz Air, în urma unor probleme recurente cu privire la zborurile din țară. Recent, compania aeriană a fost reclamată la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației, instituția care i-a acordat licența de operare. Motivele acestei acțiuni au fost întârzierile mari în operare, cursele anulate și vânzarea excesivă a biletelor, depășind capacitatea disponibilă.
Bogdan Mîndrescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a făcut anunțul oficial pe rețeaua de socializare Facebook, menționând că au avut discuții intense cu reprezentanții Wizz Air pentru a găsi soluții rapide la problemele semnalate. La aceste discuții au participat și oficiali importanți din cadrul companiei aeriene, precum Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group și Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta.
Ministerul Transporturilor a luat decizia de a notifica Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației cu privire la situația Wizz Air, cerându-i să aplice cu celeritate legislația în materie. Într-o singură zi, compania a anulat nu mai puțin de 9 curse din motive tehnice. Aceasta a ridicat mari îngrijorări și a atras atenția autorităților asupra necesității unor măsuri corective urgente.
Compania WizzAir a fost reclamată de către autoritățile române
Unul dintre aspectele importante discutate la întâlnirea cu reprezentanții Wizz Air a fost reducerea numărului de curse anulate din motive tehnice și asigurarea coerenței curselor aeriene. De asemenea, s-a abordat problema personalului navigant care lucra peste limita de timp permisă, lucru care poate afecta siguranța zborurilor.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a participat la discuții și a informat reprezentanții Wizz Air că a sesizat și Autoritatea Europeană pentru Drepturile Pasagerilor cu privire la situațiile create de către companie în România. Astfel, această problemă cu Wizz Air a devenit o preocupare la nivel european, nu doar locală.
Ministerul Transporturilor și-a exprimat determinarea de a monitoriza îndeaproape activitățile Wizz Air și a avertizat compania că nu va tolera nicio abatere de la reglementările internaționale și naționale în domeniul aviației. Siguranța pasagerilor și respectarea drepturilor lor sunt priorități esențiale pentru autorități, iar orice neregulă trebuie sancționată corespunzător.